Źródła białka roślinnego

Źródła białka roślinnego

Obecnie wiele osób przechodzi na wegetarianizm lub weganizm. Ludzie ci nie chcą spożywać mięsa, dlatego zmuszeni są szukać białka gdzie indziej. Jak się okazuje bowiem mięso choć bogate w białko, może z powodzeniem zostać zastąpione przez wiele różnorodnych warzyw.

Od soczewicy do ciecierzycy

białko roślinneGdzie znajdziemy sporo białka? Po pierwsze w spirulinie. Kobiety mogą znać ją głównie jako składnik kosmetyków. Jest to jednak mikroalga, która może zaskoczyć nas pod wieloma względami. Ostatnio coraz częściej wykorzystuje się ją właśnie w kuchni. W Polsce głównie jako dodatek do koktajli. Za granicą jednak eksperymentuje się z tym składnikiem w najlepszych światowych kuchniach. Z bardziej rodzimego rynku możemy wziąć fasolę. Również jest ona bogata w białko roślinne. Zresztą nie tylko ona. Do fasoli możemy bowiem dołączyć soczewicę i ciecierzycę, które coraz częściej pojawiają się na półkach sklepowych. Jeśli chcemy spożywać białko w bardziej prostej formie, możemy podjadać sobie różnorodne ziarna i pestki. W taki sposób chipsy można zastąpić bogatymi w białko pestkami dyni, słonecznika czy też siemieniem lnianym. Dla smakoszy dobre będą orzeszki ziemne lub nerkowca. Dzięki temu nasz organizm zostanie odpowiednio odżywiony, a my będzie mogli chrupać coś do wieczornego filmu. Sporo białka ma również tofu, które zastępuje weganom i wegetarianom z powodzeniem mięso. Jak widać rośliny mają w sobie mnóstwo białka. To tylko kilka z przykładów. Jeśli bliżej przyjrzymy się temu tematowi, możemy zobaczyć, że życie bez mięsa jest jak najbardziej możliwe, szczególnie, że białko jest dostępne w wielu różnych formach.

Wiele osób zastanawia się, jak wyżyć na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej. Wydaje im się, że te osoby muszą być niedożywione lub pozbawione wielu ważnych składników diety. To jednak nieprawda. Tak naprawdę wszystkie rzeczy potrzebne do życia zawierają rośliny, w tym również ogromną ilość białka.

Komentowanie jest wyłączone.