Pomoc w organizacji pogrzebu na terenie Wrocławia

Pomoc w organizacji pogrzebu na terenie Wrocławia

Śmierć bliskiej osoby wiąże się również z załatwieniem wszelkich formalności pogrzebowych. W tym trudnym czasie ważne jest aby jak najbardziej ułatwić rodzinie ten proces. Organizacja pogrzebu to przykre doświadczenie. Ważne jest aby spokojnie krok po kroku załatwić niezbędne sprawy.

Formalności związane z organizacją pogrzebu

organizacja pogrzebu we WrocławiuPierwszy dokument o jaki trzeba się postarać to akt zgonu osoby która odeszła. Jest to najważniejszy dokument, po którego zdobyciu mogą ruszyć pozostałe procedury związane z organizacją pochówku. Akt zgonu bezpłatnie wypisuje lekarz, który stwierdził zgon. Następnie ze szpitalnej kostnicy odbiera się ciało zmarłego. Jeżeli śmierć nastąpiła w wyniku wypadku lub przestępstwa proces ten znacznie się wydłuży ponieważ ciało będzie najpierw poddane badaniom przez lekarza sądowego. Dopiero potem rodzina otrzyma akt zgonu. Najpóźniej trzy dni od śmierci należy zgłosić w urzędzie stanu cywilnego śmierć danej osoby. Takiego zgłoszenia dokonuje małżonek lub dzieci zmarłej osoby, najbliżsi krewni, współlokatorzy lub ostatecznie świadkowie śmierci. Jeżeli bliska osoba zmarła w szpitalu ten krok pomijamy, ponieważ szpital ma obowiązek zgłosić ten fakt. Organizacja pogrzebu we Wrocławiu jest łatwiejsza dzięki pracownikom zakładu pogrzebowego. Po okazaniu karty zgonu w wybranym zakładzie. Najczęściej pracownicy zakładu zajmują się odbiorem ciała osoby zmarłej i przewiezieniem jej do cmentarnej kaplicy.

Bezpośrednio z pracownikami zakładu pogrzebowego ustala się wszelkie szczegóły dotyczące pochówku. Takie jak data pogrzebu, miejsce cmentarne na którym zostanie pochowany zmarły oraz trumnę lub urnę. Pracownicy zakładu na życzenie klienta pomagają również w staraniach o zasiłek pogrzebowy, który często pokrywa koszty pogrzebu. Po jego odbiór należy później osobiście udać się do Urzędu Stanu Cywilnego.

Komentarze są wyłączone.